Student Consultant - Het Quality Team

28-03-2024

Werkzaamheden Quality Team 

In ons projectportfolio zijn diverse sectoren en diensten vertegenwoordigd met uitdagende projecten. Bij Student Consultant waarborgen wij de kwaliteit bij deze uitdagende projecten door de juiste coaching te bieden aan al onze student consultants waar dat nodig is. Deze coaching wordt geleverd door onze ervaren interne coaches. Zij bevatten de juiste ervaring, kennis en vaardigheden om onze student consultants te begeleiden bij hun project. De coaches worden gekoppeld aan de projecten waarbij deze ervaring, kennis en vaardigheden zo goed als mogelijk aansluit bij wat het project vraagt.  

Hierin is Student Consultant uniek vergeleken met andere studentenadviesbureaus. Met onze manier van coachen bevorderen wij de prestaties, groei en ontwikkeling van onze student consultants zonder daadwerkelijk taken over te nemen. De manier en hoeveelheid van onze coaching passen wij aan op het niveau van de student consultant. Doordat wij de coaching aanpassen naar het project en naar het niveau van de student consultant kunnen wij klantgericht te werk gaan en kunnen wij de klantwaarde optimaliseren. 

Om de kwaliteit te waarborgen geeft het Quality Team alle student consultants naast coaching ook voldoende handvaten waarbij alle vrijheid, verantwoordelijkheid en eigenaarschap nog steeds bij henzelf ligt. De handvaten die zij aangereikt krijgen zijn onder andere concrete richtlijnen, templates en ondersteunende software. Bovendien heeft Student Consultant een kenniscentrum met relevante projectinformatie van afgeronde projecten, waaruit alle student consultants input kunnen halen voor hun lopende projecten. Tot slot voert het Quality Team een haalbaarheidscheck uit voordat een uitdagend project wordt gekoppeld aan een student consultant. Hierdoor controleren we of de opgestelde doelen en het geschetste stappenplan van het projectvoorstel haalbaar zijn binnen de geraamde uren en de vaardigheden en ervaring van de beschikbare student consultants.

Alle bovenstaande begeleiding en handvaten waarmee wij onze kwaliteit waarborgen wordt door volgende ervaren consultants geboden:  

Kenny Koelman 

Kenny is momenteel 11 maanden Chief of Quality, waarbij hij eindverantwoordelijk is voor de kwaliteit van de uitgevoerde projecten. Hij is afgestudeerd aan de Technische Universiteit Eindhoven, waarbij hij zijn Bachelor Industrial Engineering en Master Innovation Management heeft behaald. Daarnaast is Kenny ruim een jaar werkzaam geweest bij Accenture als Management Consulting Analyst waar hij veel ervaring op heeft gedaan. Tijdens zijn studie is hij ook nog actief geweest als student consultant waarbij hij zelf ook verschillende projecten heeft uitgevoerd.  

Deborah Luijendijk 

Deborah is nu 5 maanden werkzaam bij Student Consultant als Customer Excellence Director. Binnen Customer Excellence waarborgen ze de kwaliteit van de dienstverlening. Zij leidt het Customer Excellence Team, waarbij ze projecten coacht en handvaten biedt aan onze student consultants. Daarnaast is ze bezig met het implementeren van een projectmanagementsysteem. Ook voert Deborah zelf consultancyprojecten uit. Hierdoor heeft ze de meest actuele kennis omtrent wat de behoeftes zijn met betrekking tot de coaching en de benodigde handvaten.  

Sjoerd Deneer 

De laatste en nieuwe aanwinst voor het Quality Team is Sjoerd. Hij is momenteel al ruim 3 jaar in dienst bij Student Consultant. Sjoerd werkte eerst bij ons als Consultant & Marketing Manager, maar is nu doorgegroeid naar Customer Excellence Specialist. Deze stap heeft hij kunnen maken door de ervaring die hij heeft opgedaan tijdens zijn 15 succesvol afgeronde projecten bij Student Consultant. Hij biedt momenteel ondersteuning aan Deborah met alle werkzaamheden binnen Customer Excellence team. Gelijktijdig voert Sjoerd ook nog projecten uit die hij met zijn brede kennis kan oplossen.  

Al onze werkzaamheden en kwaliteitscontroles proberen wij als Quality Team dan ook over te brengen op de opdrachtgevers. Het resultaat is dat wij momenteel een NPS-score (Net Promotor Score) van 85+ op een schaal van 0-100 hebben en dat wij een algemene aanbevelingsscore hebben van 8,8 op een schaal van 0-10! Ondanks deze hoge scores blijven wij continu bezig met het verder optimaliseren van onze dienstverlening. 

Heb je naar aanleiding van dit artikel vragen omtrent het Quality Team van Student Consultant? Neem dan contact op met Kenny Koelman, Chief of Quality via onderstaande knop. 

Contact
Inschrijven nieuwsbrief